Az autópálya szakaszra 39 különféle szenzort telepítettek. A mintegy 800 méteres útszakaszon elhelyezett érzékelők valós időben monitorozzák a járműmozgásokat, és az adatokat folyamatosan továbbítják a Magyar Közút adatközpontjában működő szuperszámítógépbe.
A BME Gépjárműtechnológia Tanszékének szakemberei végezték a különböző típusú érzékelők – radarok, lézeralapú távérzékelők (LIDAR), hőkamerák és optikai kamerák – kalibrálását is. Kidolgozták és betanították azokat a mesterséges intelligencia alapú modelleket, amelyek lehetővé teszik au útszakasz teljes digitális leképezését. Az így létrejött "digitális iker" rendszerben valós időben jelennek meg az autópálya tereptárgyai és a közlekedő járművek.
A rendszer olyan információkkal láthatja el a közlekedőket, amelyeket saját szenzoraik hiányában vagy a pozíciójuk miatt nem érzékelhetnek. Így a távolabbi vagy takarásban lévő eseményekről is pontos adatokat kaphatnak, ami javítja a reakcióidőt, kiszámíthatóbbá és biztonságosabbá teszi a közlekedést, végső soron pedig csökkentheti a balesetek számát.
A digitális iker ugyanakkor ideális lehetőséget teremt a vezetőtámogató vagy önvezető rendszerek tesztelésére is. A kutatás vezetője arra számít, hogy ez az Európában elsőként nálunk létrehozott okosautópálya-szakasz vezető nemzetközi autóipari partnerek kutatási projektjeit is bevonzza.
A jelenlegi 800 méteres okosautópálya-szakaszt a tervek szerint néhány hónapon belül 1500 méterre bővítik, ami tovább növeli a tesztelési lehetőségeket. Az itt szerzett tapasztalatok alapján kezdődhet meg később az intelligens forgalomirányítási infrastruktúra nagyobb léptékű kiépítése, amelynek egyik fő célja a közúti balesetek számának jelentős csökkentése.