A világ
leghosszabb szénszállító vasútvonala 2019 óta működik. A szállítási időt bő két
héttel megrövidítő kínai vasútvonal megépítéséhez számos mérnöki kihívást
kellett leküzdeni – számol be a VG.
A kínai
vasútépítési projektek kapcsán a hírekben legtöbbször a
készülő Budapest–Belgrád vasútvonallal találkozhatunk. Azonban az
ázsiai ország otthon sokkal grandiózusabb és sokkal fontosabb
vasútfejlesztéseket hajtott és hajt végre. Ennek egyik ékes bizonyítéka a
Haoji, Kína leghosszabb vasútvonala.
Az 1814
kilométeres vágánypár a belső-mongóliai Haolebaojiból indul és a Sanhszi
tartománybeli Jianban ér véget. A Haoji az első olyan észak–déli vasútvonal
Kínában, amely kizárólag szénszállításra szolgál. Az egyik fő cél a meglévő
szénszállítási útvonalak megkerülése volt, melyek jelentős része a tengerparti
városokon keresztül, és hajóval történt korábban. A vasútvonal átadásának
köszönhetően a korábban 20 napos hajós szállítási időt mindössze 3 napra
sikerült csökkenteni. A vonalon a vonatok átlagos sebessége 120 kilométer per
óra. A tervek szerint ezt is tovább gyorsítanák, egyes szakaszokat szeretnének
alkalmassá tenni arra, hogy akár 200 kilométer per órával is száguldhassanak
rajta a szerelvények.
A projekt egyik
legnagyobb bravúrja a Hancsing folyó felett átvezető 5242 méteres kábelhíd.
Szintén nagy szenzáció volt megépítésekor a Hejinben található 8 kilométer
hosszú viadukt.
Amikor lakásunk
valamelyik helyiségének burkolásán, újra burkolásán gondolkozunk, gyakran a
csempe, padlókerámia választékot böngésszük csak. Pedig a burkolás egyik eleme
csak a „mivel”, de...
A magyar hidrogénstratégiai jövőkép megvalósításában fontos állomást
jelent az első töltőállomás átadása és tesztüzeme. Egy lépéssel közelebb került
az ország ahhoz a célkitűzéshez, hogy 2050-ig...