A világ
leghosszabb szénszállító vasútvonala 2019 óta működik. A szállítási időt bő két
héttel megrövidítő kínai vasútvonal megépítéséhez számos mérnöki kihívást
kellett leküzdeni – számol be a VG.
A kínai
vasútépítési projektek kapcsán a hírekben legtöbbször a
készülő Budapest–Belgrád vasútvonallal találkozhatunk. Azonban az
ázsiai ország otthon sokkal grandiózusabb és sokkal fontosabb
vasútfejlesztéseket hajtott és hajt végre. Ennek egyik ékes bizonyítéka a
Haoji, Kína leghosszabb vasútvonala.
Az 1814
kilométeres vágánypár a belső-mongóliai Haolebaojiból indul és a Sanhszi
tartománybeli Jianban ér véget. A Haoji az első olyan észak–déli vasútvonal
Kínában, amely kizárólag szénszállításra szolgál. Az egyik fő cél a meglévő
szénszállítási útvonalak megkerülése volt, melyek jelentős része a tengerparti
városokon keresztül, és hajóval történt korábban. A vasútvonal átadásának
köszönhetően a korábban 20 napos hajós szállítási időt mindössze 3 napra
sikerült csökkenteni. A vonalon a vonatok átlagos sebessége 120 kilométer per
óra. A tervek szerint ezt is tovább gyorsítanák, egyes szakaszokat szeretnének
alkalmassá tenni arra, hogy akár 200 kilométer per órával is száguldhassanak
rajta a szerelvények.
A projekt egyik
legnagyobb bravúrja a Hancsing folyó felett átvezető 5242 méteres kábelhíd.
Szintén nagy szenzáció volt megépítésekor a Hejinben található 8 kilométer
hosszú viadukt.
Sokan azt hiszik,
hogy orchideákat tartani lakásban szinte lehetetlen vállalkozás. Ez azonban
tévhit, ami onnan eredhet, hogy egyes fajok tényleg nem szobába valók.
Megkülönböztetünk hidegházi...
Bármilyen kárpitos bútort vásárolunk, az esztétikán kívül rendkívül fontos tulajdonsága a matrac milyensége, és azon belül a minősége is. Nem véletlen, hogy állandó éjszakai fekhelynek, a...